Film

Ik heb alweer een nieuwe auditie for een film achter de rug 🙂 Het was weer heel leuk om te doen🙂 We kregen een paar dagen op voorhand een tekst en moesten dat van buiten leren , wel een moeilijke scene moet ik zeggen maar het ging goed ! De audities waren in een theater , echt op een podium, met verschillende mensen aan een tafel zoals een echte jury !!! Best freaky als je daar alleen bent op een podium en je je ding moet doen maar gewoon verstand op nul en ervoor gaan 🙂 Wel dat heb ik dus ook gedaan : eerst dat lang wachten in een zaal samen met veel andere mensen, heel veel meisjes zoals altijd , meer dan 300 !!! En weinig jongens (pietzakken🙂 !!) Dan word je geroepen en mag je dus gaan acteren terwijl een heleboel mensen naar jou zitten te kijken en van alles noteren ! Daarna mag je terug naar huis en moet je dus bang afwachten op een telefoon ! Wel die heb ik ondertussen gehad 🙂 Ik ben bij de laatste 10🙂 Ok goed ga je zeggen en dat is ook best een hele prestatie als je weet dat je met meer dan 300 begint maar nu wordt het veel erger want nu hangt alles af van je uiterlijk 😦 pas je bij je broer, je ouders, je zus, heb je het juiste accent , juiste grootte, juiste leeftijd ???? Ik vrees dat ik een beetje te jong ben voor de rol want alle andere meisjes zijn 13-14 jaar en aan een meisje van 10 hebben ze gezegd dan ze te jong was voor de rol dus ja ….. maar ja toch ben ik al fier dat ik telkens bij de laatste 10 of zelfs 5 ben🙂 Vorig jaar voor de audities van Oud België was ik ook door alle audities en pas op het einde viel ik weg omdat de film zich afspeelde in Antwerpen en je een antwerps accent nodig had ! Ja niet gemakkelijk hé om een rol te krijgen in een film🙂 Niet alleen spelen veel dingen een rol zoals grootte, accent, uiterlijk maar er zijn ook heel weinig rollen voor kids in België !!! Spijtig genoeg !! Maar ik krijg wel complimentjes dat ik heel goed kan acteren en dat ik zeker verder moet doen en de moed niet moet laten zakken omdat als je bij de laatste 5 of 10 bent het echt puur op “pas je met die of dat of…” is en in feite niets meer te maken heeft met acteren 🙂 Ik ben altijd wel verbaasd hoeveel mensen zich zo inschrijven voor een auditie voor een film🙂 ENORM veel ! Dan is het toch wel makkelijker om aan shoots te geraken hoor🙂 en minder spannend🙂 gelukkig maar !

~ door Pauline Grossen op april 6, 2008.

Geef een reactie

 
