De helaasheid der dingen !

Wat vooraf ging ……

“Ik heb alweer een nieuwe auditie for een film achter de rug🙂 Het was weer heel leuk om te doen🙂 We kregen een paar dagen op voorhand een tekst en moesten dat van buiten leren , wel een moeilijke scene moet ik zeggen maar het ging goed ! De audities waren in een theater , echt op een podium, met verschillende mensen aan een tafel zoals een echte jury !!! Best freaky als je daar alleen bent op een podium en je je ding moet doen maar gewoon verstand op nul en ervoor gaan🙂 Wel dat heb ik dus ook gedaan : eerst dat lang wachten in een zaal samen met veel andere mensen, heel veel meisjes zoals altijd , meer dan 300 !!!”

Dat was een paar maanden geleden … ze hadden toen audities gehouden in 4 verschillende steden van België en overal oproepen gedaan (Jimtv, Donna, kranten enzovoort .. !!) Ondertussen ben ik 3 keer opnieuw , samen met nog 2 meisjes, moeten gaan naar een auditie voor één en dezelfde film ! Ja 3 keer !!!!! Elke keer krijg je een nieuwe scene om in te oefenen, mag je weer op het podium gaan staan en begint er maar aan é ! En dat wachten … niet te doen ! Dat de mensen maar niet durven zeggen dat je “gemakkelijk” aan een rol komt hoor ! My God, wat je allemaal niet daarvoor moet doen !!!!!!

WEL ….. nu weet ik ondertussen al een paar maanden(!) dat IK gekozen ben voor een rol in een nieuwe film, mijn 3de nu al 🙂 :-):-) JA ik ben het dus geworden maar ik moest zolang zwijgen tot het officiëel aan de pers voorgesteld werd en dat was dus gisteren 🙂

Zo ben ik ook al maanden met de film bezig : ik moest al 2 keer gaan repeteren , meeting met de acteurs , pasbeurten voor kledij, audities meemaken voor de andere rollen : ze hadden mij gevraagd om daar te zijn terwijl er audities waren voor verschillende andere rollen zodat ik daar verschillende tegenpersonnages kon spelen en zo de acteurs “helpen” tijdens hun auditites; Ik heb dus met een paar vlaamse acteurs mogen “spelen” terwijl zij audities in feite aan het doen waren , die moeten ook gedacht hebben : met welke prutske moet ik hier nu spelen 🙂😉 En dan zat ik aan de “jury” tafel hahaha 🙂 Je ziet dat er veel tijd in zo een film kruipt en we zijn nog niet beginnen draaien !!! Dat is voor de 21ste july !!! Mijn eerste draaidag is 24 july🙂 Ik kan niet wachten !!!!!!! De film is dus : De helaasheid der dingen naar de bestseller van Dimitri Verhulst ! Regisseur is Felix van Groeningen, bekend van “Steve+Sky” en “Dagen zonder lief” . We draaien heel de zomer lang ! Ik weet dus wat doen é 🙂 Ow en ik ben Sylvie🙂😉 en voor degene die het boek hebben gelezen : ik ben dus de nicht van de familie Strobbe en ik kom daar even op verlof ….

zie synopsis :

Gunther Strobbe (13) woont met zijn vader Celle en zijn drie nonkels (Breejen, Koen en Wieken) bij Meetje in het smerigste kot van het onooglijke dorp Reetveerdegem. Het mannengezin leeft er onder het motto: ‘God schiep de dag en wij nietsnutten er ons doorheen.’ De vier broers wonen na een reeks mislukte huwelijken terug bij hun moeder. Bijna elke avond drinken zij zich lazarus in één van de vele cafés die het dorp rijk is. Gunther maakt zijn huis- en strafwerk gewoonlijk op café. Het bezoek van Gunthers tante Rosie en haar dochter, nicht Sylvie, is een welkome afwisseling in de sleur van dit uitzichtloze bestaan. Voor Gunther zijn Rosie en Sylvie het levende bewijs dat er ook een andere wereld bestaat .

De belangrijkste rollen zijn weggelegd voor acteurs Koen De Graeve, Wouter Hendrickx, Bert Haelvoet, Valentijn Dhaenens, Kenneth Vanbaeden, Gilda de Bal, Johan Heldenbergh, …..

meer info : http://www.kinepolis.com/be-nl/index.cfm?PageID=10061&News_ID=135671

~ door Pauline Grossen op juli 19, 2008.

33 Reacties to “De helaasheid der dingen !”

  1. Zo tof ! Proficiat =) amai , en dat zolang kunnen zwijgen hihi.
    Weer een filmpje om naar uit te kijken ! xxx

  2. ja é dat was best moeilijk maar NIEMAND wist ervan zelfst mijn beste vriendinnen niet ! ben daar wel goed in hoor 🙂 in zwijgen 😉

  3. wouw COOOOOOL !!! omg . yaaeeeh . dan kunnen we ons wéér aan een super film verwachten x

  4. proficiat liefste Pauline ! Je bent super goed bezig ! Blijven gaan 🙂

  5. Proficiat. Talent komt steeds weer naar boven hé al zal je wilskracht er ook wel veel toe doen als ik het zo allemaal lees.

  6. Proficiat xx

  7. Whii PROFICIAT schatteke!♥
    kijk er al naar uit😉
    en dat was dus die DHDD😛
    Fieke lieft haar Lil Sis! Knuffs

  8. Wow! Proficiat! Meedoen in een film gebaseerd op zo een geweldig boek! Ongelooflijk!
    Veel succes en plezier.

  9. Super Leuk!!Proficiat!!
    Ik mocht ook auditie doen want ze hadden gebelt maar dat was direct de dag daarnaa dus ik kon niets repeteren spijtig!!
    Je gaat dat echt super goed doen!!
    xxxxxxxx

  10. Heej Po! SUPER!! Ik ben gebeld om als figurant te gaan, jammergenoeg kan ik niet … ben op chirokamp vanaf maandag tot de 31ste, en het was in die periode … Jammer! want vorige keer met Père Total was het tof met ons 2 eh😀

  11. proficiat sylvie!

    euhh .. pauline! 🙂

    whawwww, je staat op snelweg naar het grote succes!

    ik sta langs de kant en wuif je heeeeel veel succes en geluk toe!

    ik ben trots op je, pauline!!!

  12. proficiat plien! amai, das een super bekende boek dus de film zal ook wel populair worden🙂
    Xly

  13. Ik ben trots op je en leef met je mee.
    Je zal je inderdaad niet vervelen in de vakantie,
    we duimen op een goed verloop
    en zijn benieuwt om dan de film te zien.
    Gr.
    P-TER

  14. Van harte proficiat, wij kijken er al naar uit !

  15. Proficiat Plientjeuh 🙂 We love you !!! Goed gedaan🙂

  16. EEN DIKKE DIKKE DIKKE DIKKE DIKKE proficiat meid!
    Echt waar ik gun het je volledig!
    Je gaat dit schitterend doen! Kverlang al tegen dak de film eens ga kunnen zien, (maar natuurlijk eerst nog de opnames XD) cool zeg! Vééééééééééééééél succes en doe da goe é😉❤.

  17. Wooww! Pauline😀
    zo lang zwijgen!😛
    De film zal wel weer geweldig zijn é
    Een dike proficiat lieveke😀
    Je gaat het geweldig doen!
    x

  18. Zo lang zwijgen ! :O =D
    Maaii plientje, Proficiat meid ! [love]

    Kziie uu graag ! <33

  19. Profiiciat <33
    Zoo tof !

    x

  20. Wat goed van je dat je je zo lang stil kan houden😀 !
    Super tof dat je een rol hebt en wie weet zie ik de film nog wel in de nederlandse bios binnenrollen.
    Zo ja, dan ga ik zekers kijken!

    Succes de komende tijd!

  21. <33333333333333333
    LOVE IT!

  22. Heey meid!
    proficiat hoor! dat heb je goed gedaan!😉
    En wij hebben dat boek trouwens besproken met de klas tijdens Nederlands! Ik ben benieuwd naar de verfilming ervan!😉 xxx

  23. Een film waar ik zéker naar ga kijken!!!
    Er zullen er nu nog wel volgen, a star is born😉

  24. Wauw Pauline!!!:D:D You’re The Best!!! ( letterlijk;))
    Doe Zo Verder!
    -xXx-jes

  25. Een film waar ik met papa naar ga kijken ;D doe zo verder zou ik zeggen!
    -Xx-

  26. Paulientje ,
    Toen je mama me vertelde dat je audities had gedaan , dacht ik wel dat jij de rol zou verdiend hebben. Veel fun op de set alvast toegewenst . Je zal het goed doen , daar zijn we zeker van . Tot binnenkort nog eens hé!
    Liefs van Astrid ,Jens en Glenn

  27. Dank u wel iedereen 🙂 super lief !!!
    dikke zoen

  28. Schitterend nieuws en een late maar welgemeende proficiat, Pauline!!
    Maar eveneens interessant is de uitleg vooraf…jaja ,het is blijkbaar allemaal niet zo simpel. Je moet er veel tijd en energie in steken, maar als je dan resultaat boekt doet het dubbel en dik veel plezier. Een film om naar uit te kijken!!

  29. […] voor meer info, kijk op paulineg.wordpress.com […]

  30. geen idee hoe die vorige comm daar komt, srry!
    Love You! x

  31. Ik kijk er echt al naar uit je nog eens in een film te zien!kusj x

  32. dank u Nele
    kus

  33. hey pauline hoe is het met u? met mij is alles goed ik vond het heel fijn om met u samen te werken in de film je bent echt een toffe meid maar ik hoor nog wel iets van u hoop ik ik heb ook een site http://www.nl.netlog.com/dolfijntje87 groetjes candy (gonda)

Geef een reactie

 
