Esther

Gisteren kreeg ik een brief van het verre Uganda ! Esther is 13 jaar oud en woont in Gambirana samen met haar ouders die boer zijn en haar 2 zussen, Cellina en Gloria en haar broer Sadrach ! Ze wonen in een ‘hut’ van leem met een dak gemaakt uit een metaal golvend plaat ! Om naar school te gaan , ze gaat nog naar de ‘primary school’ moet ze 45 minuten te voet gaan !!!! En de dichtbijzijde dokter is op 2 uur stappen ! Later wil Esther verpleegster worden ! Niet zo lang geleden was Esther ziek en had ze “koorts” maar gelukkig is ze nu genezen ! Ik vind het altijd heel leuk om nieuws te krijgen van Esther en haar familie! Dit keer had ze ook foto’s mee opgestuurd ! En ook een heel verslag over haar leven ! Wat mogen wij toch blij zijn dat wij hier wonen !!!! Ik zal straks een  brief schrijven en een kadootje opsturen , het liefst leest ze boeken maar ja enkel in het engels en dat is niet zo gemakkelijk te vinden hier, strips ofzo… of kennen jullie een goed adres waar ik engelse kinderboeken (wel niveau 5-6-7 jaar) kan vinden ??

~ door Pauline Grossen op september 25, 2008.

7 Reacties to “Esther”

  1. knap dat je zoiets doet, allé je ouders dan 🙂 doen julie dat al lang ? ik heb al veel gehoord van Plan 🙂 das toch da van koen wauters ook of nie ?

  2. Ooh zo lief dat ze briefen stuurt🙂

  3. ja ze doen da al heel lang hoor ! Al sinds mijn geboorte zeker en daarvoor ook denk ik🙂

  4. Nogmaals, ik vind het een super initiatief!
    en echt wel leuk dat ze zo contact kan houden😉
    xx Ti♥Amoo!_<33. Knuffels

  5. Woww ; knap van jullie zeg !
    Blij, dat dat meisje, trug genezen iis🙂

    ge laat ons zeker nog wel is weten hé,
    hoe het met hen daar is ? =D

    loveyouu x

  6. ja als ik nog een brief krijg of een foto doe ik da zeker 🙂 Voor Esther hadden wij een ander meisje maar dan stopte dat omdat ze trouwde ! alleen trouwde ze al op haar 14de ! gek é !! En Esther is al 13 maar kvind dat ze der precies geen 13 uitziet …maar ik ben ook niet zeker dat ze dat juist weten hoe oud ze zijn, allé het wordt denk ik niet zo bijgehouden zoals bij ons !
    xx

  7. Okee ; das afgesproken😉
    njhaa, k vind dat ze der ook nog ni 13 lijkt ofzo ;
    kzou 8 ofzo schatten =D
    woow ; op je 14de al😮

    kusiiee.<3

Geef een reactie

 
