Filosofy

Je weet dat ik al getwijfeld heb over het nut van een blog en of de mensen dat nu echt willen zien , foto’s van mij 😉 Ik heb ook altijd moeite met de naam “model”, ok ik poseer, ben een beetje fotogeniek en heb schone foto’s maar ik blijf realistisch : ik ben 1m60 en zal nooit 1m75 worden, ik ben niet graatmager en mn droom is het nooit niet geweest . Ik ben en zal dus nooit een “echt” model worden (geen paniek , daar ben ik absoluut niet treurig om hoor) Pas op versta mij niet verkeerd , ik blijf wel poseren want af en toe een centje bijverdienen daarmee is leuk🙂 Maar that’s it !

Ik wil het hier even hebben over de “echte” modellen, meisjes die 14-15 zijn en al 1m75 tot 1m80(!) , die naar het buitenland (Zuid Afrika, Dubai, Milaan) gaan om te werken , die op covers staan van Elle , Cosmos en andere. Geen “kids” model voor CKS, JBC of C&A zoals er zovelen al geweest zijn en nog zullen zijn …. en het rare is dat niemand die meisjes kent en ze doen er ook niets voor om “bekend” te zijn : geen “m’a tu vu ” feestje , geen BV toestanden, zelfs geen blog om te “pronken” met hun werk en hun covers en hun leven ! Misschien is het wel zo dat, hoe beter je in je werk bent, hoe minder ‘aandacht’ je nodig hebt ? Want geef ook toe  : vraag jij je af wie op de cover staat van je Flair, je Libelle of je Cosmogirl ? Ik niet echt🙂 En die meisjes op die cover , hebben zij behoefte om op een blog te gaan vertellen dat ze op de cover staan ? Nee ook niet …. Echte modellen doen dat  dus voor zichzelf en niet voor de gallerij  of de roem🙂

Deze meiden noemen zich Tatyana (15 en 1m77),  laura (1m78), Anna (15 en 1m75) Sierra (15 en 1m79) Sol (1m78), Sofia (16 en 1m80), Kimberly, zusanna (15 en 1m77), Hannah (15 en 1m79), Ag (16 en 1m79), Julia (14 en 1m75) en nog vééél meer meiden (in feite enorm veel  meiden zijn tegenwoordig groter dan 1 m74 en kunnen dus echt “model” worden, vooral Nederland is een super bron van modellen want iedereen is daar groot) en weet ge wat mij ook opvalt ? Deze meisjes zijn niet de “super beauty poppetjes met tandpasta smile” , die hebben wel iets aparts in hun gezicht , een karakter kop!

Chapeau meiden! Ook speciale aandacht aan mijn Big Sis Julie(15en 1m74) die de wereld rondreist met haar modellenwerk  (en sindsdien geen blog meer heeft , mijn theorie klopt dus hahaha) (LY girl)

~ door Pauline Grossen op februari 18, 2010.

37 Reacties to “Filosofy”

  1. prachtig gezegd meisje❤
    love you x
    x

  2. jhebt groot gelijk hoor !😀
    tja iedereen wil model worden he ?
    en als je eenmaal een opdracht hebt gedaan dan denk je meestal dat je er nog meer krijgt en maak je een blog aan😀
    terwijl ik er niet veel aan heb …😛
    Byee xx

  3. Haha,, amai t’is idd wel eens een ander soort blog van je dan gewoonlijk^^ =D (y) xx

  4. Oooh dit is echt superleuk om te lezen, echt heel goed geschreven pauline! Maar je foto’s blijven gewoon amusant om naar te kijken!

  5. ja , je moet groot en graatmager zijn om een ‘ echt model ‘ te worden maar somige modellen hebben helemaal niet zo’n mooie en vroolijke gemeende lach als jij dat hebt in u foto’s zit altijd wel iets speciaals in zo’n echte pauline blik en geloof mij gij hebt echt wel een het perfectie gezichtje voor op covers en zo te staan , je moet gewoon u eigen blijven das gewoon het beste ! en er blijven in gelooven x maya

  6. wow graaf Pauline!
    Maar er zijn in Belgie ook zon meisjes hoor, kijk maar naar dat ene model Lauren nikolopolus of zoiets(haar naam is heel moeilijk) die is toch ook echt heel knap vindik!
    jij bent ook echt mooi maar het is wel dat model heel groot zijn, ik wist niet hoe groot je was🙂 nu dus wel!! :))
    misschien is er nog hoop voor mij want ik ben pas 11 maar ik ben al de grootste van mijn klas!
    je bent en blijft altijd super als je dat maar weet he!!
    kussiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiis xx kato

    • die Lauren is mooi idd en haar foto’s ook maar die is ook even klein als ik hoor dus ook geen echt model wat betreft de lengte .Er zijn nog veel andere kids die dat al hebben gedaan en nog zullen doen en waarvan geen kat spreekt en niemand kent omdat ze geen blog hebben zoals Free, Rani , Tessa, Hanne, Mathilde, Amelie, Kato, Maeva, Vanille, Camille, Kim-lien, Elisa, Lola, Laura, Charlotte en ik kan zo uren doorgaan …Alles is dus een beetje relatief é … ik blijf er dus bij een echt model zoals die daarboven heeft geen blog of site nodig😉
      Wil je mss model worden Kato ? Is dat je droom? xxx

  7. ik weet niet of ik mooi genoeg ben daarvoor, maar ik zou het wel graag willen ik niet mag van mijn ouders alleen op internet als ze erbij zitten. ze zijn egt heel streng snapje, dat is het probleem xx

  8. Mooi geschreven Pauline, ’t is wel waar wat je zegt🙂

  9. je hebt dat goed gezegd, ik denk dat het eigenlijk niet zo gezond is om zo een model te zijnn, ze hebben vaak anorexia en al die ziektes :s tja, xx

  10. heel goe gdn !!! xxx
    en om deze reden hebben mense je graag omdat ji blijft wie je bent en geen dikke nek,enz… hebt😉

    loveyaaaaaaaaa❤ xxx
    ps: en je foto zijn even mooi als die modellen hoor
    je blijft een topmodel

  11. Hey sweetie!
    Are you going to any TH concert this Tour?😀

    xoxox
    Anja.

  12. Heey Pauline,

    heel mooi tekstje!
    Ik vond het wel een beetje bedroevend, want ik vind jouw foto’s altijd supermooi en ik zou het spijtig vinden als je ooit zou stoppen. Ik kom echt elke dag kijken om je nieuwe foto’s te bewonderen!

    x Chemma

  13. Ik heb ook zo’n sexy lengte, maar klein heeft ook zn charmes😉

  14. Kzeg dit nu niet om de ‘echte’ modellen kwaad te doen…
    Het zijn mooie meisjes, maar ik vind meisjes zoals jij iets speciaals hebben… De modellen zijn allemaal zo graatmager, en ze gaan ook echt wel enkel en alleen voor het modeleren.
    Jij bent perfect hoe je bent en straalt dat ook uit op je fotos. Maar jij doet écht vanalles, je danst, je acteert, je shoot,…
    De modellen hebben denkik van 1 ding hun specialiteit gemaakt.. Maar kwil nog 1 ding zeggen; je bent mss wa kleiner enzo als alle andere, maar ik heb ook niet maatje 36 & ik geloof écht wel dat ik het kan maken in de acteerwereld, het vergt veel moeite, en ik maak veel contacten met productiehuizen, maar ondaks dat maatje meer heb ik toch een leuke opdracht binnengekregen en ik mag regelmatig meewerken aan projecten, ik doe enorm veel audities & dans ook enorm veel,en enorm graag… Omdat ik zohard mijn best doe en er zo hard in geloof zal het me denk ik ook wel lukken om mijn droom waar te maken. & daarom vind ik dat jij perfect bezig bent. je doet wat je wil, je neemt opdrachten aan, je amusseert je, en da’s het belangrijkste!

    Oke, als ge dees brol vind moogt ge da zegge ^^
    Maar kwou u gewoon effe duidelijk maken da nie alleen die modellen van hierboven het “goed” hebben, snapje?
    Misschien vindge dit onzin maarja😉
    Nog veel succes xxx
    Kady

    • Hey Kady , nee hoor ik vind het héél mooi gezegd van je en ik vind ook dat , als je een droom hebt , je daar 100% voor moet gaan! En dat doen die modellen wel van hierboven! Alleen ik wil dat nu nog niet doen , ik bedoel ik ben graag weg met vrienden , ga graag naar fetivals, shop graag, dans super graag en acteer ook graag en gitaar spelen en .. en .. en … maar poseer ook graag.. en zoals je zegt wil je model worden dan moet ge 100% daarvoor gaan en ik heb teveel verschillende dingens die ik graag doe, leuke hobbies … en ook nog tijd om te beslissen wat ik wil doen .. nu weet ik het nog niet zeker .. wat ik wel zeker weet is dat ik geen pro fashion/catwalk model zal/wil worden omdat ik dat niet wil en niet kan (door mijn lengte) maar ik ben bijna 14 en ik ontdek nu ook elke dag super leuke dingen om te doen (haha knipoog) Just want to have fun als teen en ik heb geen goesting om mij nu al kopzorgen te maken over wat ik later ga worden of niet! Ik doe gewoon wat ik leuk vind zonder direct derbij te denken dat ik later daarmee verder zal doen. ik weet niet of je begrijpt wat ik bedoel ?
      Laat mij weten met wat je bezig ben, ik volg je graag🙂
      dikke kus en succes
      x

      • G’ebt groot gelijk ! ^^
        & mijn leven is nie zooo boeiend ze ;D Ik probeer gewoon..
        Kben bijna 16 & heb nog maar enkele dingen kunnen doen.
        Kdenk datik meer ga binnenkrijgen als ik 18 ben, want voor kinderrollen ben ik te oud & voor volwassenrollen te jong😉.
        Momenteel is de vereniging waar ik bij zit bezig aan de musical “The lion king” & dat doen we de hele maand maart. Ik mag in de paasvakantie gaan figureren voor “Zot van A” & heb onlangs een leuk berichtje gekregen.. Maar kweetni datik da al zomaar op internet mag zetten😉.
        Verder doe ik ENORM veel met dans! Zo geef ik bijv eind maart een workshop dans voor kinderen op de buitenspeeldag, en kdoe natuurlijk mee met projecten zoals “The big ask again”,… Mja, zoals je ziet, nognie veel gebeurd in mijn leven, maar ik doe mijn best, de kortfilms die ik mag meedoen en de figuraties zijn ook super !;)
        & geloof me, ik doe niet aan figuratie om door te breken! :p Figureren is gewoon super^^ je leert nieuwe mensen kennen & ’t is gewoon een hele dag amuseren.
        Trouwens, als jij eens op auditie moet & ze hebben mensen nodig rond de 16 jaar wil je me dan iets laten weten?! Groetjes,x

  15. Amai wat n filosofie🙂 maar ’t is wel allemaal waar waje zegt😉 ❤

  16. @Kady : zal ik zeker doen ! Have fun met al je hobbies!
    dikke kus

  17. Pauline sweetie !
    dat heb je echt supermooi gezegd !
    je hebt wel gelijk hoor,
    dat je geen blog nodig hebt eigenlijk…
    maar ik kom hier graag elke week eens lezen,
    wat je allemaal weer hebt meegemaakt,
    en ik vind het mega leuk om naar je foto’s te kijken😉
    ik kijk echt naar jou op Pauline,
    je bent echt zo een super vriendin !
    en ookal doe je veel shoots, en acteer je, chearleaden, …
    je blijft mooi met je voetjes op de grond,
    jij zou nooit uit de hoogte doen,
    en dat is één van de dingen waarom iedereen je zo graag heeft lieve Pauline !
    voeg daar nog je superleuke karakter & … aan toe,
    dat maakt jou tot de geweldige persoon die jij bent😉

    en je hebt idd gelijk,
    je moet nu vooral plezier hebben in wat je doet,
    dat is heel belangrijk😉
    en je ziet ook dat je er plezier in hebt,
    dat zie je op je foto’s,
    in je filmpjes van chearleaden, …

    ik ben echt trots op jou plien !

    ik mis je
    en ik hou van je

    Big hug for you sweetie❤
    and see you soon !

  18. Akkoord dat je niets hoort van de ‘echte’ modellen zoals je ze noemt en dat ze niet pronken met hun foto’s en opdrachten. Langs de andere kant zijn sommige blogs ook saai en zie je dezelfde foto’s 3-4 keer maar met een heel klein verschil of de modellen werken altijd met dezelfde fotografen, wat ik op zich al niet goed begrijp. Welke fotograaf maakt nu niet een strenge selectie of het nu gaat om zijn/haar foto’s of de modellen met wie hij/zij wilt shooten? Verder worden die blogs meestal bezocht door kids. Ik geef toe dat ik nooit een reactie plaats maar ik kom hier wel dikwijls langs. Je blog is voor mij een enorme bron van inspiratie omdat jij altijd andere foto’s hebt en post, omdat ik zo ook het werk zie van verschillende fotografen. Ik studeer fotografie en onder de studenten is je blog wel dikwijls bekeken. Ik hoop dus dat je daarmee verder doet en voor mij mag je elke dag nieuwe mooie foto’s posten. Groetjes
    Jerry

  19. Ik geef toe: ik kom niet zo vaak op deze site. Maar iedere keer als ik je foto’s zie en je teksten lees, ben ik een en al verbazing. Stop dus alsjeblieft met deze blog en het posten van foto’s!

    O ja, nog een kleine rechtzetting. Ik ben 1m83 en geloof mij, groot zijn heeft ook zo zijn nadelen!

    Keep up the good work!

  20. Ja Julie is echt super bezig😀
    x

  21. lol ik ben ook 15 en 1m74😄

Geef een reactie

 
