Blablabla

Weer eens tijd voor een korte blabla! Eerst en vooral wil ik iedereen heel veel suc6 wensen met hun examens! Ik heb er nu geen maar ja dat heeft ook zo zijn nadelen want in juni ga ik dan héél véél werk hebben!

Bij mij is het de laatste tijd ook een beetje druk🙂 Ik krijg verschillende nieuwe aanvragen voor shoots  en opdrachten, soms héél speciale bij!  Gisteren was ik bijvoorbeeld in een studio in Antwerpen voor een speciale shoot, ik moest een beetje robot spelen😉 Ik leg wel alles uit van zodra de foto’s gepubliceerd mogen worden, beloofd! Het was in ieder geval iets dat ik nog nooit had gedaan , altijd héél plezant dus! Ik was tamelijk vroeg klaar dus hebben wij besloten om in Antwerpen te blijven en te gaan eten in Den DA, mijn lievelingsplekje🙂 Ik heb dan ook direct gebeld naar een vriendin van mij en zij zag het ook zitten en kwam dus even mee een lekkere pizza eten! We hebben weer goed gelachen .. Vanavond ben ik weer weg .. weer naar Antwerpen…. dit keer ga ik naar mijn vriend Sam Van Rossom kijken die in Italië basket en die voor een game in Antwerpen zit! Ik heb hem al een tijdje niet gezien , het zal dus super leuk worden, ik heb er zin in🙂

Zondag had ik ook een héél aparte shoot voor de nieuwe collectie van een bekend merk en dit met een internationale ploeg en ik moest engels praten en ik heb toen gemerkt dat ik wel alles begrijp maar als ik zelf moet beginnen spreken  is het toch wat minder ! Daar is dus nog werk aan😉 De foto’s zijn voor publicatie , dat wil dus zeggen dat het een paar maanden kan duren voor ik die mag tonen ! Dat gebeurt véél de laatste tijd : ik moet nog wachten op foto’s van Redken, B&G, Sweet & Co, op die van zondag en nu woensdag … geduld moet een mens hebben 😉

Tijdens de paasvakantie vertrek ik voor een paar dagen naar London waar ik een shoot heb met een top fotografe… wij hebben dat dus gecombineerd met een city trip! We hadden maar net gereserveerd of de volgende morgen ging de telefoon met de vraag of ik juist die dag vrij was voor een opdracht ( doeme toch , pech hé) Verder heb ik ook nog een shoot voor merkkledij van een sjieke boetiek, een catwalk en 2 andere shoots, een vraag voor een kortfilm, een auditie en véél bezoek :)De vakantie zal dus weer leuk worden…

Op school gaat ook alles prima, we hebben binnenkort een info avond om te weten wat we volgend jaar gaan volgen! Ik weet het nog niet, ik zou graag kunsthumanoria doen maar mijn ouders zien dat nog niet zitten en vragen mij om eerst nog mijn 3de en 4de ASO te doen! Wie heeft ervaring met kunsthumanoria? Ik hoor graag de voor- en nadelen + wat daarna ?  Als ik verder ASO volg dan denk ik dat ik humane wetenschappen ga volgen ( zou bijgod anders niet weten wat, daar ik later iets artistiek wilt doen : mode, muziek, journalistiek, Tv, fotografie, styling, …) Dus volg jij HW ? Mss kun je mij ook de voor- en nadelen mailen? En wat gaan jullie kiezen?

Allé ik ben weg , mijn t-shirt van Sam aandoen, vlug eten en dan naar Antwerpen!

doeiiiiiiiiiiiiii

~ door Pauline Grossen op maart 25, 2010.

33 Reacties to “Blablabla”

  1. ik moet ook kiezen welke richting ik volgend jaar ga doen en ik weet het ook echt nog niet. ;( ik mag van mijn ouders geen mode volgen. Wat ik absoluut jammer vind. Maarja, ;(
    Damn, die eerste tekening of hoe dat je het ook mag noemen is kei mooi ! ;o
    En druk heb je het altijd (;

  2. Leuk om te lezen😀

  3. Da was toch weer gezellig hé zoals altijd! 😀
    Geniet van den basket! en tot snel😉

    xx ly

  4. Mijn zus doet kunsthumaniora 3e jaar beeldendearchitecturale kunsten , en qua vakken verschilt het niet zo heel veel vn het aso; ze heeft meer les dan aso heeft op een week ( elke dag een uur meer) en heeft dan dus op die ure meer po dn als ze gwn aso zou doen🙂 mss ben je hier iets mee, ik zou allesinds informatie gaan vragen aan de kunsthumaniora zelf; samen met je ouders dan kunne die u alle info geven ( et eeft mijn ouders ook overtuigd😉 )
    Mooie Ftoos seg !

    xxx

  5. Amai kei leuke dinges allemaal🙂 Ik ga in de paasvakantie naar Barcelona😀 Humane wetenschappen doe ik zelf niet, maar kheb wel vriendinnen die da doen en die vinden da allemaal een supertoffe richten, vooral gedragswetenschappen moet naar t schijnt boeiend zijn😉 ’t is wel veel om te studeren & je moet ook soms van die opdrachtjes doen mijn vriendinnen zijn bv naar de kleuterklas geweest om kleuters te observeren & een andere vriendin moest naar de thuis gaan van ouders & een peuter en moest kijken wat die peuter al allemaal kon enz. Ze zeggen wel dat het moeilijk en veel is om te studeren voor examens😉 Ik doe zelf gewoon wetenschappen, ook wel een toffe richting, maar je moet wel heeeel graag wisk,fys,chem,aard,bio doen😉

  6. ik wil ook naar d kunsthumaniora, en moest ook van mijn ouder 3 de en 4de ASO blijven doen ; en ik doe Humane wetenschappten ;
    tis wel leuk énzo mr wel héééél moeilijk , jgaat heeel veel werk hebben voor school , dus alsje dat wil combineren met fotoshoots zal da wel nog al wat moeilijk gaan denk ik , maja gkan proberen (:
    x

  7. hy plientje leuk weer zoveel van je te horen!
    hoja ik doe wet-wis 6u eh🙂
    in het 3e heb ik ook gekozen voor wisk-wet. Persoonlijk vind ik HW niet echt een goede richtig, khoor er ook niet veel positiefs over, mensen zeggen heel vaak het is de vuilbak van het aso… maarja jij moet kiezen he meid🙂
    als je nog extra info nodig hebt, wil ik je dat wel eens allemaal uitleggen!
    xjes

  8. ik volg nu artistieke vorming,
    en moet volgend jaar ook gaan kiezen ..
    maar mijn keuzen staat ook nog niet vast ,
    ik twijfel tussen Beeldende Archticturale Vorming en Audio Visuele Vorming ..
    het zijn alle 2 de hoogste richtingen die je kan volgen,
    verder heb je nog Woord-Kunst-Drama, artistieke opleiding en beelden archtecturale kunsten , dit is in de kunsthumaniora in hasselt zo,
    wilrijk en antwerpen bieden nog muziek aan, dat is dan de meer uitgebreidere versie van woord-kunst-drama ,
    je kan dan podiumkunsten volgen, dans of de muziek.
    Het laagste wat je kan doen is artistieke opleiding,
    da’s bijna hetzelfde als bso want dan hebt ge veel tekenen,
    ge leert veel technieken maar op later nog een kans te hebben, is niet veel ..
    woord-kunstdrama daar moet ge veel van taal kennen,
    ge krijgt meer talen, duits bevoorbeeld, hier moet je wel een toelatingsexamen voor doen, zangexamen en een stukje toneel .. Fotografie (avv) kan je later ook nog alle richtingen mee uit, zo zijn er bevoorbeeld rechters die fotografie hebben gevolgd :p
    ge moet ookwel een toelatingsexamen doen,
    een storyboard maken, ene paar foto’s van in uw vakantie laten zien (de toelatingsexamens zijn in de grote vakantie) voor bav en bak moet je gewoon aan a-attest hebben, bak ligt net iets lager als bav, bak is hetzelfde als tso ongeveer eb bav ligt tussen aso en tso, later kunt ge eigelijk nog alle richtingen uit, natuurlijk geen dokter ofso nemeer worden ma nog wel verpleegkunde ofso iets ..
    Dat uw ouders u nog eerst aso willen laten doen is heel normaal, maar ge kunt er beter zo broeg mogelijk mee beginnen, dan hebt ge al de meesten technieken die je moet kennen, ik doe nu een voorbereiding op de kunsthumaniora en als ik zie naar vrienden van mij die latijn doen of moderne ben ik blij dat ik mij kan bezighouden met kunst😀 Nu bij de examens ook, ik moet geen latijn leren of economie maar muzische vorming (: wat veel gemakkelijker is !
    de wiskunde is bij bak en bav wel zwaar, bav vooral !
    maar uw talen zijn minder ..
    deze zaterdag is het trouwens opendeurdag in wilrijk en antwerpen ..
    In april is het in Hasselt.

    Nog veel succes met het kiezen,
    kies goed want als ge eenmaal een slechte studie keuzen hebt gemaakt, is het voor altijd😉
    vragen mag je altijd stellen.

    groetjes,
    Julie

  9. ik doe humane, en je moet da echt doen! echt een hele leuke interressante richting🙂 x

  10. dank U voor alle info’s! Krijg ook veel mails🙂 Kan ik even alles rustig lezen straks !
    BTW De ploeg van Sam is gewonnen tegen Antwerpen 😉

  11. Ik heb in de academie in Brugge gezeten😉
    Fotografie.. , je hebt zo veel verschillende richtingen in de school , wkd (woordkunst en drama) , adiovisuele vorming , ao (teken)en voor architect kan je ook , maar sommige vakken leunen meer naar aso toe , bv architect en fotografie leunen naar aso Misn ben je er iets mee😉 Nog veel succes metje keuze !!

  12. Ik heb ook Humane Wetenschappen gedaan , swel leuk maar ben dan verranderd , swel interresant ze ;D

  13. ooh pauline sorry dat ik de laatste tijd nie veel meer op je blog kom, maar heb het echt druk met het school, vooral nu met de examens…. maar binnekort kom ik op elke leuke gebeurtenis en mooie foto van jou terug een reactie zetten (;
    xxxx

  14. Amai, precies een drukke vakantie!
    suc6 haha
    tja ik kan je ook niet helpen, ik volg geen kunsthumaniora =p
    xx

  15. Heyz!!
    Ik weet niet wat je moet kiezen, maar als je toch kso zou doen is audiovisuele vorming misschien iets voor jou, je krijgt in die richting fotografie, audiovisuele (muziek en film), beeldende kunsten en filosofie of kunstgeschiedenis. Je bijkomende vakken hangen af van de school die je kiest. Ik ken ook 2 sites die je mss kunnen helpen:)Op deze site staan alle richtingen die je kunt kiezen in het secundair onderwijs uitgelegd met nog een paar andere handige links: http://www.studiekiezer.be/index.php de uuroosters zijn wel algemeen. Op de volgende site heb je ook wat uitleg en kun je alle scholen vinden waar het mogelijk deze richting te doen op de sites van de scholen staan meestal ook specifiekere uurroosters, http://www.ond.vlaanderen.be/onderwijsaanbod/default.htm
    Misschien vind je dit wel handig:).
    Ik doe zelf gr-wi en ik ben ook hard aan het twijfelen welke richting ik zou doen volgend jaar (ik zit nu in het vierde). Maar ik ben in ieder geval wel blij dat ik nu nog elke richting kan uit gaan, en ik zou ook graag kso doen (audiovisuele) maar mijn ouders staan hier totaal niet achter. En ik denk dat ze me ook wel kennen, dus denk ik dat je ouders misschien ook wel een beetje gelijk kunnen hebben, ze kennen je langer dan iedereen :p .
    Als je eindigt met een aso diploma ben je wel “algemeen gevormd” en kan je dus wel overal naar toe gaan later om een artistieke opleiding te volgen, bijvoorbeeld naar het rits in Brussel (meer voor film, maar het is een voorbeeld:p). Het enige spijtige is dat je al een specifiekere richting moet kiezen en niet zulke combinaties als in kso hebt. Hoewel het eerste jaar bv. op het rits vrij algemeen is.
    In ieder geval kan je nog altijd in de derde graad naar kso gaan, dus als je goed zit in het aso dan zou ik aso blijven volgen. Later heb je dan veel meer keuzemogelijkheden en zal je waarschijnlijk makkelijkere kunnen verder studeren. En je kan nog altijd op het einde van de tweede graad beslissen.
    Humane Wetenschapen lijkt me ook een interressante richting, het gaat meer over psychologie (gedragswetenschappen en cultuurwetenschappen) maar ik denk eigenlijk als je aso verder doet en later iets artistiek wilt doen dat het niet zozeer uit maakt welke richting je volgt en ik vind niet dat humane wetenschappen er direct zo goed bij aansluit.
    Dus ik weet niet welke richting je nu doet maar als ik jou was zou ik die verder doen en iets met moderne talen gaan doen. Dit kan ook heel handig zijn voor de toekomst en als je iets artistiek wil gaan doen zal je denk ik meer baat hebben met je talenkennis door moderne talen dan door humane wetenschapen gevolgd te hebben.
    Hoop dat je een beetje wijzer wordt uit je info avond die je zal krijgen(en niet ng verwarder wordt, wat bij mij meestal het geval was XD)

    En veel succes met je studiekeuze!!:) Ik hoop dat je een richting vindt die bij je past, maar het zijn allemaal mooie richtingen:):)

    XX

  16. Ik wou ook kunsthumaniora gaan doen.
    Maar toen heb ik besloten om mijn diploma te halen in gewoon onderwijs & verder te studeren in drama en vandie dingen.. Als da dan nie goe lukt, hebbik da diploma natuurlijk altijd nog hé ;D
    Ik doe nu Sociaal Technische Wetenschappen.. Is wel geen ASO. Maar bijna alle leerkrachten zeggen dat dat beter ASO zou zijn.. Véél wetenschappen , maar ook toffe vakken, opvoedkunde enzo.
    Vanaf ’t 5e ga ik Jeugd & Gehandicaptenzorg doen.. & zoals ik al zei; verder studeren in artesis Antwerpen😀 alsik door de selectie graak natuurlijk..
    Alsik van jou was zou ik gewoon is naar een kunsthumaniora gaan.. Een infodag ofzo ?! Dan weet je meteen voordelen en nadelen.
    Nog veel succes! x

  17. amaaaaai! drukbezet leven! shooten en shooten en Londen! echt leuk! have fun! xxx

  18. Ik zit Leuven op school en doe kso nu het 4de jaar beeldende en arcitecturale kunsten. kso en aso verscillen eigelijk niet zo veel van elkaar het niveau ligt allebij hoog. in mijn richting krijg je 34 uur les per week waarvan ongeveer 15uur kunstvakken zijn. als je deze richting zou willen volgen weet dan goed dat je heel veel tijd in je opdrachten en werken moet stekken. als wij een opdracht krijgen beginnen we ongeveer zo:

    de opdracht goed lezen en vragen stellen aan de leerkracht.
    documentatie zoeken.
    voorontwerpen maken tot er 1 bij zit dat goed is.
    defenitief ontwerp maken als het kan met staaltjes.
    en dan mogen we pas aan de uitwerking beginnen.
    je moet alles gaan halen (dat duurt toch wel een hele woensdag middag of soms 2)
    als je alles hebt is het werken werken werken om je werk optijd af te krijgen.
    als alle werken af zijn (met de detline) gaan we ze bespreken en krijgen we een nieuwe opdracht.

    dit zijn de kunstvakken die ik in een week krijg
    waarneemingstekenen(4u)
    beeldende vorming 1 (3u)
    kunstgeschiedenis(2u)
    beeldende vorming 2 (2u)
    architecturale vorming(4u).

    suc6 met al je opdrachten en je keuze die je gaat maken. als je nog vragen hebt over iets mag je het altijd vragen. gsmeke94@hotmail.com

  19. Pauline,

    Ik wilde eerst niet reageren maar Humane wetenschappen is zeker NIET de vuilbak van het ASO!😉 Het is even moeilijk als andere richtingen in het aso hoor, heb dat zelf ook gedaan en vond dat echt superleuk!😉 Je leert totaal andere dingen dan de rest en je kan dat later zeker gebruikn om in verschillende richtingen verder te gaan… 😉
    Natuurlijk moet jij dat zelf kiezen wat je wil doen maar ik vond dat heel leuk, al moet je er ook nog veel voor leren hoor!😉
    Mijn zus doet wel kunstonderwijs maarja dat moet’k u wrs niet vertellen, hihi x

  20. Kvind u echt ni mooi, sorry.
    Enkel op de fotoshop foto’s maar lek hierboven dat trekt op ni veel he!

    • allé dank u om de moeite te nemen om zoiets belachelijks op mijn blog te komen schrijven é lol hahaha wat kan ik soms goed lachen met sommige hun coms 🙂 You made my day lol dank u!
      ow BTW ge hebt een emailadres gegeven dat nie bestaat, kieke😉

  21. deuh, ik wil echt geen mails van u hoor!

  22. Eline, als je Pauline niet moet hebben wat kom je dan hier doen?
    En Pauline , als je mij dat bezorgd (IP adres) kan ik het zo laten traceren voor jou door mijn schoonbroer. Hij werkt op de FCCU . Ook indien je last hebt van andere berichten , stuur de IP’s gewoon door… ze krijgen dan een verwittiging thuis.. als dat minderjarigen zijn , worden hun ouders ook ingelicht!

  23. Ik snap vooral nie waarom die überhaupt op je blog komt kijken! Ik bedoel als ik surf en kom een blog tegen en vind het maar niets dan surf ik gewoon verder, verdoe ik mijn tijd niet in onnozele berichten te sturen! Maar ja er moet van alles op de wereld zijn zeker?

  24. Hey Pauline!
    Ik ben een goede vriendin van Selina De Maeyer en zit in het laatste jaar Humane Wetenschappen.
    Ik persoonlijk raad je aan om je einddiploma ASO te halen. Je kan nadien nog alle richtingen uit (verder studeren bvb kunstwetenschapepn of fotografie).
    Humane wetenschappen is een hele intressante richting met veel werkjes waar je vaak je eigen ding mee kan doen en leuke vakken. Je leert over heel wat zaken in de maatschappij en je leert er heel veel mee. Het is een goede basis om in de sociale sector verder te gaan studeren (bvb: psychologie, rechten, journalistiek, criminologie, sociaal werk, orthopedagogie … ). Je kan natuurlijk ook voor iets totaal anders gaan, maar dat zie je dan natuurlijk. Stel dat het KSO je niet zou liggen is er geen weg meer terug in het middelbaar naar ASO. Das wel mogelijk na het middelbaar.
    HW is helemaal niet gemakkelijk maar wel leuk, je geraakt er niet zomaar (zoals velen denken) & het is zeker combineerbaar met vele hobby’s als je gemotiveerd bent.
    Veel succes met je studiekeuze en in de modewereld,
    want je bent top!

    Groetjes,
    Hannelore

  25. haha, das kei grappeg,
    ik wil ook kso doen, en mijn ouders zien dat ook ni direct zitte
    voor mijn papa ni :p
    en nog grappeger ,
    ik wil ook humane wetenschappen doen :p
    een vriendin van mij heeft me gezegd da da egt leuk is
    en da ge veel groepswerk ebt
    en ge leert hoe da mensen denken
    vanaf hun geboorte tot hun dood,
    en hoe ge moet communiceren met mensen
    kei interessant dus
    groetjes xx

  26. Ik zou best geen kso doen. Mensen bekijken je soms daarom lager en het biedt niet veel toekomst. Je kan het wel doen als je het graag doet maar je kan er best niet in voort studeren (:

    & over humane: tis een echt moeilijke richting. Mijn beste vriendin deed het & ze is moeten zakken naar STW. Stw is tso & dat doe ik ^^ Ook een supertof richting & niet zo heel moeilyk (:

  27. Hey Pauline

    ik heb ook KSO gevolgd in het vijfde en zesde middelbaar. Ik wou dat vroeger doen, maar mocht ook niet van mijn ouders. Toen ASO te zwaar voor mij werd in het vierde middelbaar, mocht ik overschakelen. Ik ben naar de maricolen gegaan in Brugge om Artistieke Opleiding te volgen. Als je niet goed zou weten welke kunstrichting te kiezen is AO ideaal, want je proeft vanalles wat: zeefdruk, fotografie, , schilderen, schetsen, beitelen, boetseren, … Ik heb me twee jaar lang echt kunnen uitleven! Wat ik wel moet toegeven is dat ik maar liefst 20u praktijk in de week had en bijgevolg héél erg weinig algemene vakken (amper 2 uurtjes wiskunde bijvoorbeeld). Toen ik naar de hogeschool trok, nu al zo’n 3 jaar geleden, om aan mijn bachelor in de journalistiek te beginnen (jaja, ook iets wat jij ziet zitten blijkbaar ;-)), heb ik het wel heel erg moeilijk gehad door de weinige algemene kennis die ik had opgedaan in KSO. Mijn ouders zeggen nu dat, als ze achteraf alles bekijken, ze mij vanaf het begin van mijn middelbare carrière al KSO hadden laten doen, maar eerlijk gezegd vind ik het, voor mijn journalistieke studies dan, helemaal niet slecht dat ik 4 jaar ASO gedaan heb.

    Je hebt natuurlijk kunstrichtingen (zoals Architecturale) die wél nog redelijk wat algemene vakken hebben, omdat de wiskunde bijvoorbeeld heel belangrijk is in die richting, maar in mijn geval was dat dus niet zo.

    Ziezo, ik oop dat je wat hebt aan mijn verhaal en moest je over enkele jaren nog vragen hebben over journalistiek, je mag altijd mailen ofzo!

    Groetjes,
    Jana

Geef een reactie

 
